imię i nazwisko*
e-mail*
nazwa kina i miejscowość*
filmy(linki)
zdjęcia(zaznacz kilka)
artykuły(zaznacz kilka)
wpisz sumę 2 i 2*
Wyślij

Ekipa kinowa

anna brzezinskaAnna Brzezińska-Czerska (ur. 1981) – animatorka kultury, reżyserka. Gdyby jej życie miało posłużyć za filmowy scenariusz, to miejscem akcji z pewnością byłoby małe kino. To tu zakochała się nie tylko w filmie, lecz także pewnym mężczyźnie, któremu na wyjątkowym seansie powiedziała zaręczynowe „tak”.

Kino, wraz z jego architekturą to dla niej też inspiracja do działania. Pisała m.in. o warszawskich przybytkach X muzy dla „Rzeczpospolitej”/„Życia Warszawy”, współtworzyła redakcyjnie album „Tu było kino”, organizowała festiwale i przeglądy filmowe, prowadziła warsztaty, a ostatnio ukończyła film o dawnym kinie Skarpa.

W tym projekcie jest jedną z Ań: A.nie A.tak i redaktorką prowadzącą serwisu www.


Ania KocAnna Koc-Wittels (ur. 1984) - skończyła religioznawstwo, bo kochała „inne światy”. A gdzież bardziej niż w kinie można z nimi obcować bezpośrednio wkraczając w środek akcji? Dlatego coraz więcej czasu spędzała przed ekranem. Z tej pasji uczęszczała do Akademii Filmowej przy Filmotece Narodowej, aby posłuchać mądrych głów. A że ją paluszki świerzbiły sama zaczęła kręcić, głównie reportaże. Tak ją to wkręciło, że skończyła Warszawską Szkołę Reklamy na specjalizacji realizacja filmowa i telewizyjna.

Pracowała jako dziennikarka filmowa dla orange.pl, skąd najlepsze wspomnienia ma z relacji z premier filmowych i Festiwalu w Gdyni. Robiła z dzieciakami reportaże o starych zakładach rzemieślniczych Warszawy „Made in Warszawa 3.0”, filmowo współpracuje z kilkoma organizacjami. I marzy, by podróżować i robić filmy.


W tym projekcie jest jedną z Ań: A.nie A.tak i redaktorką prowadzącą serwisu www.


Katarzyna KułakowskaKatarzyna Kułakowska (ur. 1986) – skończyła kulturoznawstwo i animację kultury. Współpracuje z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie, Fundacją Obserwatorium i Stowarzyszeniem Katedra Kultury. Jej zainteresowania naukowe związane są raczej z teatrem niż filmem, ale ma niewątpliwą słabość do starych kin ze skrzypiącymi krzesłami i zakurzonymi, obowiązkowo ciemnozielonymi (lub, w drodze wyjątku, bordowymi) kotarami. Tak, jak żałuje, że urodziła się zbyt późno, by móc zobaczyć na scenie spektakle Kantora czy Szajny, tak nie może przeboleć, że tylu filmów nie miała szansy obejrzeć na ekranie. Z zamiłowaniem zatem uczęszczała na zajęcia Akademii Filmowej, a na półce robiła miejsce na kolekcję Polskiej Szkoły Dokumentu.

Obecnie z zapałem bada małe kina w dużych miastach, w międzyczasie pisze doktorat i z pasją tworzy ceramikę użytkową. Pije zbyt dużo zbyt mocnej kawy.


Karol WittelsKarol Wittels (ur. 1979) - animator i badacz kultury. Jego fascynacja kinem zaczęła się od obejrzenia „Bolka i Lolka na Dzikim Zachodzie”. Od tamtego czasu western stał się jednym z jego ulubionych gatunków. Miłośnik filmów Tima Burtona. Współorganizator Przeglądu Filmów Industrailnych „FabryKINO”.

W tym projekcie jest szefem ;)



Pomagają nam przy Kino Warszawa Fest:


Paula Kowalcze zdjęcie Paula Kowalcze
(ur. 1990) – studentka komunikacji medialno-marketingowej i PRowiec. Prywatnie wielbicielka mroźnej północy i wszystkiego, co związane ze Szwecją i Islandią od filmu przez język, aż po design. W wolnych chwilach poza bieganiem do kina i jeżdżeniem na festiwale zajmuje się fotografią przestrzeni miejskiej i poszukiwaniem działań ambientowych. Bo jak uważa miasto prowadzi z nami ukryty dialog, tylko trzeba umieć go dostrzegać.




Pracowali z nami w 2012 i 2013 r.:


Michał BargielskiMichał Bargielski (ur. 1984) – badacz społeczny i nieustannie aspirujący animator kultury - w szczególności wiejskiej i lokalnej. Pierwsze badawcze kroki stawiał na warszawskiej Woli, zadając kluczowe wtedy pytanie: dlaczego na porankach w Kinie W-Z jest coraz mniej jego rówieśników. Z odpowiedzią nie zdążył na czas, a kino zamknięto i zburzono. By na przyszłość wiedzieć co robić w takich sytuacjach, zaangażował się w projekt „W małym kinie” nieustannie głowiąc się nad metodologią jego części badawczej.

Miłośnik westernów, kina noir, „Niewinnych czarodziejów”, „Noża w wodzie” i wszystkich filmów, których nie miał szans zobaczyć w kinie, ale bardzo by chciał.




W 2012 r.:


Marta HamerszmitMarta Hamerszmit (ur. 1986) – badaczka i działaczka społeczna, praktyk dramy. Zafascynowana tym, co lokalne, wyjątkowe i niewystandaryzowane. Urodziła się w teatrze, potem trafiła na slajdowiska, wreszcie do kina. Niespokojna natura nie pozwala jej usiedzieć na miejscu. Uwielbia krążyć między światem fikcji i rzeczywistością. Z ramienia Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA realizuje dramowo-teatralne projekty edukacyjne i profilaktyczne (m.in. z obszaru przemocy, rozwiązywania konfliktów, kreatywnego myślenia). Prowadzi także badania ewaluacyjne projektów edukacyjnych, społecznych i kulturalnych dla organizacji pozarządowych.

Opiekę nad projektem sprawuje:

Iwona Kurz – wykłada w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie kieruje Zakładem Filmu i Kultury Wizualnej. Absolwentka polonistyki (UW). Jako historyk i krytyk filmu zajmuje się przede wszystkim filmem polskim i rosyjskim oraz związkami filmu z historią i przemianami obyczajowymi. Jest autorką książki Twarze w tłumie. Wizerunki bohaterów wyobraźni zbiorowej w kulturze polskiej 1955–1969(2005, Nominacja do Nagrody Nike, Nagroda im. Bolesława Michałka) oraz redaktorką zbioru Film i historia. Antologia (2008). O filmie pisze m.in. w „Kinie”, „Dwutygodniku” i “Dialogu”.


 
 
 

„W małym kinie”

To niezależny projekt Fundacji Obserwatorium skupiony wokół kin tradycyjnych.

Od pięciu lat diagnozujemy sytuację kin (raporty z badań w małych miastach i dużych miastach) i festiwali filmowych (w trakcie), zgłębiamy i upowszechniamy historię (festiwal Kino Warszawa Fest), a także budujemy międzynarodową sieć wymiany doświadczeń (Small cinema for learning community). Przede wszystkim jednak dokumentujemy. Zachęcamy do zapoznania się naszym zbiorem zdjęć, filmów i tekstów.
Trwa wysyłanie